Ikano Bank performer bedst digitalt

Det Digitale Sundhedstjek (DDS) har taget pulsen på i alt 375 virksomheder fordelt på 40 brancher. I går blev vinderne kåret, og Ikano Bank løb med prisen som bedste digitale udbyder af forbrugslån.

Konkurrencen på markedet for forbrugslån og opsparing er taget til. Derfor var det med løftede arme, at Ikano Bank i går modtog DDS prisen som bedste digitale udbyder af forbrugslån.

”Danskerne har fået flere muligheder for både at låne penge og spare op. Hos Ikano Bank er det vores vision at være en bank for de mange mennesker. Det forsøger vi at efterleve ved at dække almindelige behov for almindelige danskere og samtidigt være en troværdig aktør med fuld fokus på fairness, simple produkter og convenience,” fortæller Mette Scheel, Head of Consumer Sales & Communications, Ikano Bank.

Ikano Bank vandt kategorien foran Coop Bank, Ekspres Bank, GE Money Bank, Santander Consumer Bank og Vivus.dk.

Bank uden besvær

Ikano Banks kerneforretningsområde er salgsfinansiering til detailhandlen, forbrugslån og Visa kreditkort til privatkunder samt leasingløsninger til erhvervslivet.

I sidste måned bevægede Ikano Bank sig for alvor ind på det traditionelle bankmarked ved at tilbyde danskerne nye opsparingsprodukter til renter i den bedste ende af skalaen.

”Vi har brugt vores mangeårige erfaringer med digitale forbrugslån til at udvikle og nu tilbyde ukomplicerede opsparingsprodukter til danskerne. Vi har ingen filialer, så vores kunder ansøger om forbrugslån og opretter selv opsparingsprodukterne på vores hjemmeside. Derfor er vi naturligvis ekstremt glade for, at Det Digitale Sundhedstjek gav os en førsteplads i kategorien,” fortæller Mette Scheel.

Det Digitale Sundhedstjek gennemføres årligt af MyResearch og er den største analyse af danske virksomheders digitale performance. I år indgik 375 virksomheder fordelt på 40 brancher i undersøgelsen.

Når et bureausamarbejde bærer frugt

Ikano Bank har de sidste ni år benyttet det digitale bureau IIH Nordic til at tiltrække de rigtige besøgende online med søgemaskineoptimering og AdWords. Det lange samarbejde har styrket begge parter.

”At få lov at arbejde strategisk med en kunde i en årrække giver os nogle helt unikke muligheder for at komme ind under huden på forretningen, så vi kan skabe værdi for dem. Det ses tydeligt på Ikano Banks synlighed, og vi ønsker banken tillykke med prisen,” fortæller IIH Nordics direktør Henrik Stenmann.

Om Det Digitale Sundhedstjek

Virksomhederne blev vurderet ud fra performancekriterier fordelt på seks digitale områder:

On site: Link til sociale netværk, Online video, Søgefunktion, Share this (e-mail), Share this (sociale netværk), Tilmelde sig nyhedsbrev.

Dialog: Booke et møde online, Chat funktion, Chat funktion uden for normal åbningstid, Dialogforum, Svarer på e-mail inden for et døgn, Videomøde

Online markedsføring: SEM, SEM, SEO

Sociale medier: Blog, Facebook (fans, type, engagement), Google+, Instagram, LinkedIn profil, MyNewsDesk (opdateringsfrekvens), Pinterest, Twitter (followers, type), YouTube kanal (abonnenter, afspilninger, type, opdateret ift. ½ år)

Mobil: Android, iPhone og iPad app downloads, Mobilsite (unikt mobilt site vs. responsive design), Mobiltilpasset e-shop

E-handel: e-shop, e-tilbudsavis, e-mærket, E-commerce, Trustpilot, Login

Om Ikano Bank

Ikano var oprindeligt en del af IKEA, stiftet af Ingvar Kamprad. I 1988 blev Ikano en uafhængig gruppe af virksomheder ejet af Kamprad-familien. Ikano Gruppen er opdelt i fem forretningsområder: bank/finansiering, forsikring, fast ejendom, detailhandel og kapitalforvaltning.

Ikano Bank Danmark er en filial af Ikano Bank AB (publ), Sverige.

Siden 1978 har Ikano Bank hjulpet danskere med finansiering af alt fra møbler til gør-det-selv udstyr, fladskærme samt andre forbrugsgoder, og dansk erhvervsliv har med Ikano Bank fået en fleksibel partner når det gælder leasing af maskiner, udstyr og biler. I 2010 lancerede Ikano Bank sig som en mere traditionel bank og udvidede sine produkter med almindelige forbrugslån til privatpersoner.
Banken er særdeles aktiv hos detailhandlen, og blandt bankens største samarbejdspartnere kan nævnes IKEA, Magasin, BAUHAUS, H&M samt flere andre danske detailvirksomheder.
Ikano Bank har mere end 30 års erfaring med finansiering til privatkunder i Danmark og tilbyder i dag lån, kreditkort og indlån direkte til danske kunder.

Læs mere på www.ikanobank.dk

Yderligere information, kontakt venligst
Mette Scheel, Head of Consumer Sales & Communications, Ikano Bank

Mail: mes@ikano.dk

Velkommen!

Her på siden kan du tilgå dine opsparingskonti, samt kort- og lånekonti.

For at finde det bedste svar på dit spørgsmål anbefaler vi, at du forfiner din søgning ved at bruge flere ord.