Digital signatur

 

  • Ikanos løsning er via Signicat
  • MitId løsning (kun privat MitID)
  • Når aftalen er underskrevet, udløses leverancegodkendelsen til underskrift
  • Underskriftslink kan videresendes, såfremt en anden skal underskrive
  • I modtager mail, når dokument er underskrevet
  • I kan se kopi af aftalen under ”Status”

Meget enkelt, men der er da lige et par knapper, som man lige skal vænne sig til:

digital-signatur-vip

 

1. Informationer taget fra aftalen

2. Signeringsordre

Status er koder som fortæller, hvad der er er sket. Her er den 0, det betyder at ingenting er sendt.

30 = Afventer signering

50 = Fuldt signeret

90 = Aftale (og derved underskrift) er tilbagetrukket.

3. Her udfyldes informationer om den eller de, som skal underskrive. Aftalen skal underskrives i henhold til tegningsregler, en leverancegodkendelse kan godt være underskrevet af en anden.

  • Begge skal dog udfyldes på en gang.
  • Først sendes aftalen til underskrift og når den er underskrevet, sendes leverancegodkendelsen automatisk.

4. Når email og navn er udfyldt, sendes aftalen til digital signatur.

Og du vil se, at feltet ved punkt 2 ændre status til 30.

Så snart aftalen er underskrevet, udløses leverancegodkendelsen, og der opstår en ny linje.

5. I status kan du se om aftalen/leverancegodkendelsen er signeret eller pending.

Du modtager også en mail, når aftalen (et dokument) i aftalen er skrevet under.

Får du brug for at trække en aftale tilbage, fordi der skal ændres i beregningen eller en anden som skal underskrive, så kontakt Ikano - så hjælper vi.