IKEA ERHVERVSLEASING

Vi tilbyder, at virksomheder kan lease deres møbler til en månedlig ydelse i stedet for at købe dem. Enklere, smartere og mere fleksibelt. Så uanset om du skal indrette nyt kontor eller skal tilpasse virksomheden til nye behov, hjælper IKEA dig. (Erhvervsleasing tilbydes via Ikano Bank Leasing).
ikea leasing proces
ikano personale



IKEA leasing

Lej dine møbler til en fast månedlig pris i stedet for at købe dem. Nemmere, smartere og sikrere. Uanset om du skal indrette et helt nyt kontor eller skal tilpasse dig nye behov, hjælper IKEA dig.

  • Hvem kan lease?

    • Alle virksomheder med et cvr nummer
    • Skoler, børnehaver etc.
    • Foreninger
    Det er en fordel at være momsregistreret, da leasingafgiften opkræves med moms. 

  • Hvad kan man lease?

    Møbler, skriveborde, sofaer etc.

    Forbrugsvarer (fx lamper, puder etc.) kan også indgå i leasingaftalen ligesom levering og montering. Disse ydelser må dog max udgøre 20 % af leasingaftalens værdi. Det betyder for eksempel, at ønskes der en leasingaftale på total kr. 50.000 ex moms, så må forbrugsvarer, levering og montering max være kr. 10.000 ex moms.

  • Hvem må underskrive en leasingaftale?

    Den eller de personer, som er tegningsberettiget i virksomheden, skal underskrive leasingaftalen. Leasingaftalen underskrives med MitID.

  • Kan man opsige leasingaftalen i løbet af leasingperioden?

    Ja, det kan man godt, man skal dog betale resterende leasingafgifter i henhold til aftalens almindelige betingelser.

  • Kan man inkludere montering og indretning i leasingaftalen?

    Ja, services og forbrugsvarer kan også indgå i en leasingaftale. Andelen kan dog ikke udgøre mere end 20% af den samlede værdi for leasingaftalen. For eksempel har man en leasingaftale inkl. indretningsservice på i alt kr. 50.000 ekskl.moms, så må monteringen max udgøre kr. 10.000 ekskl. moms.

  • Hvordan faktureres virksomheden?

    Leasingafgiften faktureres kvartalsvis forud og sendes via e-mail eller tilmelding til Betalings Service. Faktura fremsendes 14 dage før forfald.

  • Er det muligt at tilføje møbler efter leasingaftalen er opstartet?

    Ja det vil være muligt at tilføje flere møbler til sin aftale, dog forudsat at man kan kreditgodkendes til dette.

  • Kan jeg returnere møbler når jeg leaser?

    Frem til du har godkendt leverancen, kan du returnere møbler, men efter du har leverancegodkendt, kan der ikke længere returneres. Kontakt IKEA Erhverv business.support.dk@ikea.com

  • Hvilke gebyrer kommer der på aftalen?

    Der kommer et administrationsgebyr per faktura på kr. 85 og kr. 25 ved BS betaling. 

  • Ejer man udstyret når leasingaftalen er færdig?

    Nej, men du har følgende valgmuligheder ved udløb af leasingaftalen:

    - Du kan anvise en køber, som kan købe møblerne for 2% af anskaffelsessummen

    - Lade IKEA hente møblerne i henhold til aftalen og med henblik på second lifecycle af møblerne.

    - Forlænge aftalen

ikea-leasing

Nemmere end at eje. Betal for brugsretten og ikke ejendomsretten

  • En månedlig omkostning forenkler budgettering og regnskab
  • Bevar din likviditet
  • Invester uden at binde kapital
  • Vælg mellem 24, 36, 48 eller 60 måneders kontraktperiode
  • Forsikring er inkluderet i den månedlige pris
  • 100 % fradrag på driftsbudgettet
  • Montering og andre serviceydelser kan inkluderes i den månedlige pris (op til 20 % af leasingaftalen)
  • Leasing formidles igennem Ikano Bank Leasing