Sikkerhed og fortrolighed

Sikkerhed
Hos Ikano Bank tager vi online beskyttelse af persondata og sikkerhed alvorligt og følger altid den til enhver tid gældende lovgivning på området. Samtidig arbejder vi hele tiden på, at du får en personlig oplevelse, når du besøger og bruger vores hjemmeside, så den bliver så behagelig og brugervenlig som muligt.

Personlige oplysninger

Vi kan indsamle personlige oplysninger direkte fra dig via vores hjemmeside, når du ansøger om et lån eller en kredit og i nogle tilfælde, når du er med i konkurrencer og deltager i forskellige aktiviteter på hjemmesiden.
Websitet opsamler information om brugernes adfærd på sitet og registrerer IP numre, men det sker alene til driftsmæssige og interne formål, herunder statistik m.m.

Oplysninger og framelding

Du kan altid anmode om at få adgang til at se de personlige oplysninger, vi har om dig. Såfremt oplysningerne ikke er korrekte, retter vi dem naturligvis straks - du skal blot sende os en mail på persondatabeskyttelse@ikano.dk

Ønsker du ikke at modtage e-mails fra os om tilbud og andre aktuelle nyheder, kan du her framelde dig nyhedsbreve.

De personlige oplysninger vi indsamler, benyttes bl.a. til kreditvurderinger og til at foretage lovpligtige indberetninger til SKAT. Du kan læse yderligere herom i vores persondatapolitik.

Sikkerhed og integritet

Vores ansvar

Hos Ikano Bank beskytter vi vores kunder og deres privatliv, og gør altid vores yderste for at behandle alle oplysninger om vores kunder på en ansvarlig måde. Personoplysninger og andre vigtige oplysninger som behandles af Ikano Bank, beskyttes mod uautoriseret adgang, videregivelse, ændringer og destruktion.
Bankens IT-sikkerhedsrutiner sikrer, at den information vi har om dig forbliver utilgængelig for andre. Vi arbejder med en række beskyttelsesforanstaltninger, der løbende opdateres, og som samlet bidrager til en høj IT-sikkerhed.
Alle oplysninger der sendes mellem dig og banken via internettet, efter du har logget ind, er krypteret (gjort ulæselige for uvedkommende). Dette sker for at sikre, at ingen uvedkommende kan få adgang til dine personlige oplysninger.

Dit ansvar

Som kunde har du også en meget vigtig rolle i sikkerhedsforanstaltningerne. Nedenfor nævner vi en række ting, som du bør kende til og tænke over.

Beskyt dine data ved f.eks. at:

  • Installere et antivirusprogram og holde det opdateret
  • Installere vigtige programopdateringer
  • Installere en firewall
  • Anvend kun programmer eller udstyr fra pålidelige leverandører
  • Log ud når du er færdig

Vær forsigtig, hvis du benytter en offentlig computer, da det kan være svært at vide hvilke sikkerhedsprogrammer, der er installeret på denne.

Husk at:

  • Kontrollere at du er på www.ikanobank.dk
  • Beskytte din PIN-kode (NB Ikano Bank vil aldrig bede om at få denne oplyst af dig)
  • Når du er logget ind bliver dine oplysninger beskyttet og al information krypteres.

Hvis du modtager e-mails, som ser mistænkelige ud og påstås at komme fra banken, opfordrer vi til, at du sletter e-mailen uden at åbne eventuelle vedhæftede filer eller links. De vedhæftede filer eller links kan indeholde virus og skade din computer eller give adgang til dine personlige oplysninger. 

 

Sikkerhed omkring ID, adgangskoder og nøglekort

For at undgå eventuel misbrug af dit betalingskort, er det nødvendigt at være opmærksom på med hvem og, hvordan man deler sine oplysninger.

I henhold til reglerne om NemID, må man ikke oplyse andre om sine adgangskoder til NemID nøgler eller pinkoder til en nøgleapp. Det understeges, at sådanne koder kun må benyttes af ejeren af kortet/nøgleapp’en.

Såfremt du direkte eller indirekte deler dine personlige oplysninger såsom cpr-nummer eller adgangskoder etc., og dette måtte medføre uberettiget anvendelse eller tab, kan du risikere selv at hæfte for sådanne tab. 

Cookies

Ikano Bank benytter cookies på vores hjemmeside. Iflg. lov om elektronisk kommunikation, skal besøgende på en hjemmeside med cookies informeres om, at webstedet indeholder cookies, hvordan de anvendes, og hvordan de kan undgås.

Ikano Bank bruger session cookies til netbank. Session cookies er en teknologi til web-serveren, hvilket gør den i stand til at skelne mellem forskellige brugere. Derudover bruger ikanobank.dk også cookies til analysering af webstedet samt forståelse af de elementer, der ligger på siden.

Cookies gemmer brugerens identitet samt brugerens færdens på siden. En permanent cookie er en fil, der tillader hjemmesider at genkende dig ved et besøg. Disse cookies gemmes i computerens hukommelse og skal manuelt fjernes.

Accepteres cookies betyder det, at du tillader en kommunikation mellem din computer og netbank. Cookies er også vigtigt for dig til at opretholde kommunikation, mens du er logget på. Cookies bruges kun i den tid, du har forbindelse til vores server. Når du logger af, bliver oplysningerne slettet. Cookies har ingen negativ indflydelse på sikkerheden.

Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies, kan du deaktivere dem via din browsers sikkerhedsindstillinger, under emnet cookies. Det betyder dog, at funktionaliteten af Ikano Banks hjemmeside er begrænset.

Du kan læse hvilke cookies vi benytter her Ikano Banks brug af cookies

 

CPR-registeret

Alle privatkunder bliver valideret op mod CPR-registeret på ansøgningstidspunktet. Dette minimerer bl.a. risikoen for svindel, og medfører at alt post sendes til den adresse, der er registreret hos det folkeregisteret.

Velkommen!

Her på siden kan du tilgå dine opsparingskonti, samt kort- og lånekonti.

For at finde det bedste svar på dit spørgsmål anbefaler vi, at du forfiner din søgning ved at bruge flere ord.