Henrik Staulund ny Country Manager i Ikano Bank Danmark

D.1/9-2015

Henrik Staulund, 46, er pr. 1. september 2015 tiltrådt som Country Manager for Ikano Bank Danmark. Henrik Staulund har en lang karriere i Ikano-koncernen bag sig, bl.a. som ansvarlig for international produkt- og forretningsudvikling. Udover Ikano Bank har Henrik Staulund bestredet ledende stillinger i en række finansvirksomheder. Hos Ikano Bank Danmark vil Henrik Staulund have særligt fokus på at skabe yderligere vækst og at sikre den digitale transformation.

Når Ikano Bank Danmark pr. 1. september 2015 har udnævnt Henrik Staulund, 46, som ny Country Manager betyder det også et øget vækstfokus, der bl.a. skal bæres af digital udvikling, øget kendskab til Ikano Banks brand samt en strategi om at bringe Ikano Bank endnu tættere på danskernes dagligdag.

”Banksektoren ændres konstant af de digitale teknologier samt evnen til at omsætte data til viden og dermed optimere kundeoplevelsen. Her har Ikano Bank et rigtigt stærkt udgangspunkt, da vi tidligt har tænkt digitalt og samtidig har satset på at have et eget analyseselskab i koncernen. Vi vil fremover fortsætte med at udbygge positionen ved at tilbyde danskerne stærke ud- og indlånsprodukter samt en optimal kundeoplevelse”, siger Henrik Staulund, Country Manager i Ikano Bank Danmark.

Henrik Staulund er en digital frontløber og har således gode muligheder for at styrke Ikano Banks digitale udvikling. Allerede tilbage i 90’erne var han med til at udvikle ét af Danmarks første onlinelån. Hans digitale fokus skal nu styrke Ikano Banks position blandt de mange danskere, som gerne vil klare deres bankforretninger på nettet og spare køreturen til nærmeste filial.

Nye muligheder i erhvervssegmentet

Det er dog ikke kun inden for digitalisering og privatkundemarkedet, at Henrik Staulund ser nye muligheder. Ikano Bank er i dag partner for en række virksomheder og leverandører, hvorigennem man tilbyder leasingydelser. Dette område vil Henrik Staulund styrke via de eksisterende samarbejdsrelationer og samtidig udvikle leasingforretningen inden for nye brancher.

”Ikano Bank oplever en stor vækst i efterspørgslen på leasingprodukter. Vi har bl.a. set pæn vækst inden for IT, transport og industrimateriel. Og i takt med at boligmarkedet styrkes, og byggeaktiviteten i de store byer stiger, forventer vi også her en markant vækst på leasing af fx entreprenørmaskiner, og vi vil fortsætte med at udvikle os markant på dette forretningsområde de kommende år,” siger Henrik Staulund.

Kort om Ikano Bank Danmark

Ikano Bank Danmark er en filial af Ikano Bank AB (publ), Sverige, der er et selskab i Ikano Gruppen, som ejes af familien Kamprad. Ikano Bank beskæftiger ca. 1.000 ansatte i Norden samt England, Tyskland og Polen. På kontoret i Glostrup beskæftiger Ikano Bank ca. 100 ansatte.

Ikano Bank har mere end 30 års erfaring med finansiering til privatkunder i Danmark og tilbyder i dag lån, kreditkort og opsparing direkte til danske kunder samt leasing til erhverv.

Yderligere info

Henrik Staulund