Nordisk succes-koncept kommer til Danmark

D.1/1-2015

Nu er der godt nyt for alle dem, der vil gøre en god handel i indkøbscenteret eller på nettet. I disse dage lancerer Ikano Bank et helt nyt Visa-rabatprogram, hvor man hver måned får rabat i en ny branche. Vores naboer i Norge og Sverige har længe sparet penge, når de har sat den elektroniske chip i betalingsterminalen. Rabatprogrammet er det første af sin slags i Danmark.

Vi kender det alle, når vi er ude at shoppe tøj eller købe ind til aftensmaden. Mange af os kigger efter den lille gule rabat-mærkat, der fortæller os, at vi kan gøre en god handel. Og glæden over at opnå rabat på en vare kan snart blive ekstra stor. Ikano Bank introducerer et nyt rabatprogram i Danmark, som har gået sin sejrsgang i resten af Norden. Nu kan man via et Visa-kort fra Ikano Bank spare op til 30 pct., når man handler i udvalgte brancher.

Ikano Bank er de første i landet, der på månedlig basis tilbyder danskerne en fast rabat i forskellige butiksbrancher, og det er et led i en strategi om at blive den bevidste forbrugers foretrukne shopping-kort.

”Vi er de første i Danmark, der lancerer et fast rabatprogram, så det er helt unikt. Vores Visa-rabatprogram har været en stor succes i Norge og Sverige, hvor vi ser flere og flere transaktioner. Vi er derfor glade for at kunne tilbyde de danske forbrugere det samme koncept, så de også kan gøre en masse gode handler,” fortæller Sune Mejding, Head of Direct to Consumer hos Ikano Bank.

Nye rabatter hver måned

Med det nye produkt vil de månedlige rabatter altid være inden for nye brancher, og Ikano Bank har taget højde for danskernes forskellige indkøbsvaner, da det er muligt at handle online, i butikken og i udlandet.

”Vi ved, at mange danskere både shopper online og i butikken. Vi har derfor gjort det muligt at anvende vores rabatter begge steder. Der findes allerede andre rabatprogrammer på markedet, der giver rabat i udvalgte butikker. Det unikke ved vores rabatprogram er, at vi giver rabat i en hel branche, så du bestemmer selv, i hvilken butik du vil handle. Så længe den hører til i den branche, hvor rabatten gives. I marts måned kan du eksempelvis spare 15 pct. i sportsbutikker, mens der hele året gives 5 pct. rabat på restauranter og cafeer, og rabatten kan endda kombineres med butikkens øvrige tilbud og nedsatte varer,” uddyber Sune Mejding.

Man opnår rabatten, når der betales med et Visa-kort fra Ikano Bank, og danskerne kan se frem til en masse rabatter, da der ikke er nogen slutdato for programmet.

Sune Mejding
Head of Direct to Consumer, Ikano Bank Danmark
Mobil +30 49 90 89
Email sume@ikano.dk

Jacob Bülow Hansen,
PR- og kommunikationsrådgiver, Help PR
Mobil 28 94 27 40
jacob@help-pr.dk

Kort om Ikano Bank

Ikano Bank Danmark har hovedsæde i Glostrup. I Danmark beskæftiger Ikano Bank ca. 90 ansatte og tilbyder bl.a. forbrugslån, kreditkort, indlån og leasing.

Ikano Bank er en del af Ikano Gruppen, en international gruppe af virksomheder inden for bankforretning, forsikring og detailhandel. Ikano Gruppen blev stiftet i 1988 or er ejet af familien Kamprad.

Læs mere på www.ikanobank.dk